http://karbassi.ir//upload//blog//

راهنمای شماره های داخلی بخش ها

                                             

آزمایشگاه

204

بخش نوزادان

253

تریاژ مامائی

220

رادیولوژی

206

ICU

280

داروخانه

217

پذیرش

200

بخش زنان

245

بلوک زایمان

232

ترخیص

228

بخش نازائی

236

اتاق عمل زنان

231

بیمه گری

229

دفتر پرستاری

260

اتاق عمل IVF

234

پاتولوژی

202

رسیدگی به شکایات

261



اورژانس

213

NICU

238











بیمارستان مادر با بهره مندی از نیروهای مجرب ،متعهد ودلسوز   و با دارا بودن بخش های تخصصی  وفوق تخصصی در سایه اررزش های مشتری مداری آماده ارائه خدمات با  کیفیت به مرا جعین محترم می باشد. 

تامین برخی تجهیزات  پزشکی به ویژه در درمان  زوجین نابارور   باعث شده تا بیمارستان علاوه بر تامین نیاز های درمانی استان ،پاسخگوی برخی مراجعین از سایر استان ها و نیز بیماران خارج از کشور باشد.


  منشور حقوق بیمار:  

بیمار حق دارد در اسرع وقت درمان و مراقبت مطلوب،مؤثر و همراه با احترام کامل را بدون توجه به عوامل نژادی و مذهبی از گروه درمان انتظار داشته باشد.

     بیمار حق دارد محل بستری، پزشک، پرستار و سایر اعضاء گروه معالج را در صورت تمایل بشناسد.

     بیمار حق دارد در خصوص مراحل تشخیص درمان و مسیر پیشرفت بیماری خود اطلاعات ضروری را شخصاً و یا در صورت تمایل از طریق یکی از بستگان از پزشک معالج درخواست نماید به طوری که در فوریت های پزشکی این امر نباید منجر به تاخیر در ادامه درمان یا تهدید جانی بیمار گردد.

     بیمار حق دارد قبل از معاینات و اجرای درمان اطلاعات ضروری در خصوص عوارض احتمالی و یا کاربرد سایر روشها را در حد درک خود از پزشک معالج دریافت و در انتخاب شیوه نهایی درمان مشارکت نماید.

     بیمار حق دارد ذر صورت تمایل شخصی و عدم تهدید سلامتی آحاد جامعه طبق موازین قانونی رضایت شخصی خود از خاتمه درمان را اعلام و یا به دیگر مراکز درمانی مراجعه نماید.

    بیمار حق دارد جهت حفظ حریم شخصی خود از محرمانه ماندن محتوی پرونده پزشکی، نتیجه معایات و مشاوره های بالینی جز در مواردی که بر اساس وظایف قانونی ازگروه معالج استعلام صورت میگیرداطمینان حاصل نماید.

     بیمارحق دارد ازرازداری پزشک ودیگراعضای تیم معالج برخوردارباشد لذا حضور بالینی افرادی که مستقیماً در روند درمان شرکت ندارند موکول به کسب اجازه بیمار خواهد بود.

     بیمار حق دارد از دسترسی به پزشک معالج و دیگر اعضاء اصلی گروه معالج در طول مدت بستری، انتقال و پس از ترخیص اطمینان حاصل نماید.

     بیمار حق دارد با کسب اطلاع از نوع فعالیتهای آموزشی و پژوهشی بیمارستان که بر روند سلامتی و درمان او موثرند تمایل و رضایت شخصی خود به مشارکت درمانی را اعلام و یا در مراحل مختلف پژوهش از ادامه همکاری خودداری نماید.

     بیمار حق دارد در صورت اعزام و ادامه درمان در سایر مراکز درمانی، قبلاً از مهارت گروه معالج، میزان تعرفه ها و پوشش بیمه های خدمات در مرکز مقصد مطلع گردد. 


رسیدگی به شکایات:

جهت رسیدگی به شکایات با شماره تلفن داخلی261/260 تماس و یا شکایت خود را کتباً به داخل صندق رسیدگی به شکایات (سالن پذیرش اورژانس ویا صندوق شکایات در سالن بخش های بستری ) بیاندازید.


قوانین و مقررات بیمارستان ویژه همراهان بیمار:

-        دستبندی که هنگام پذیرش توسط پرسنل پذیرش به شما تحویل می گردد جهت شناسایی صحیح بیمار است لطفاً در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید. و از درست بودن اطلاعات نوشته شده روی آن ، اطمینان حاصل کنید.

-        خواهشمند است به منظور بهبود کیفیت ارائه خدمات ، جهت تکمیل فرم نظرسنجی در زمان ترخیص با منشی بخش همکاری نمائید.

-        بسته بهداشتی که در بدو ورود تحویل گرفته اید، شامل دستمال کاغذی، مسواک، خمیر دندان، لیوان، رو بالشتی یک بار مصرف، دمپایی و لباس می باشد. لذا لازم است هنگام بستری شدن لباس های خود را با لباس های بیمارستان تعویض نمایید. لباس موجود در بسته بندی مخصوص شخص شما بوده وهزینه ای بابت ان از شما گرفته نخواهد شد.

-        از نگهداری مواد غذایی در نایلون مشکی خودداری کنید، چون نایلون مشکی از مواد بازیافتی درست شده است.

-        دستهایتان را قبل و بعد از استفاده از سرویس های بهداشتی و غیره حتما یک دقیقه با آب و صابون بشویید. راهنمای طرز شستن دستها، بالای دستشویی نصب است. 

لطفا به این راهنما توجه کنید. 

-        سطل زباله با کیسه زرد رنگ مخصوص زباله های آغشته به خون و فرآورده های خونی و ترشحات بیمار و سطل آبی با کیسه مشکی مربوط به زباله  های معمولی است.

-        جهت حفظ بهداشت بخش از آوردن وسایلی نظیر گل طبیعی، .خودداری نمایید.

-        جهت راحتی شما دستگاه خود پرداز درسالن انتظار بخش اورژانس تعبیه شده است.

-        جهت خبر کردن پرستار از زنگ بالای سرتان استفاده کنید.

-        از دست زدن به سرم و کم یا زیاد کردن قطرات آن و

 یا سایر وسایل تیز و برنده اکیدا خودداری فرمایید.

-        در صورت نیاز به کپی و تصویر اقدامات پاراکلینیک (آزمایشات و عکس برداری) به واحد مدارک پزشکی مراجعه فرمایید.

-        از آوردن اشیاء قیمتی و زیورآلات و اقلام غیر ضروری خودداری فرمایید.

-        پمفلت آموزشی مرتبط با بیماری شما در بخش بستری موجود است و به شما تحویل می گردد ، در صورت عدم تحویل آن حتماٌ پرستار مسئول شیفت را مطلع نمائید.

-        هنگام بستری بیمار لطفاٌ البسه ، اشیاء قیمتی ، پول و... را نزد بیمار نگذارید و آنها را از بیمارستان خارج کنید.

-        از دادن غذا یا دارو به بیماران بدون هماهنگی با پرستاران بخش اکیدا خودداری فرمایید.

-        به منظور رعایت حقوق افراد و حفظ ایمنی، از استعمال دخانیات خودداری نمایید. 

-        در صورتی که بیمار شما نیاز به همراه دارد حتما از واحد پذیرش  بابت بستری بیمار در اتاق خصوصی سوال نمایید وپس از  بستری بیمار در اتاق خصوصی با شماره تلفن 260 جهت صدور کارت همراه تماس بگیرید.

-        به منظور حفظ آرامش بیماران و همچنین تمرکز پرسنل در مراقبت از بیماران از حضور در بیمارستان و بخش در مواقع خارج از وقت ملاقات پرهیز نمایید.

-        ساعت ملاقات در بیمارستان 3 لغایت 4 بعدازظهر می باشد.

-        از آنجایی که کودکان بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های واگیر هستند لطفا از آوردن اطفال زیر 12 سال، به داخل بیمارستان خودداری فرمایید.

در هنگام عطسه با دستمال جلوی بینی و دهان خود را بگیرید. از بوسیدن بیمار بویژه کودکان خودداری کنید.

-        جهت جلوگیری از صدمه به بیمار و انتقال بیماری به محیط خانه از نشستن روی تخت بیمار و روی زمین خودداری کنید.

-        به منظور پیشگیری از اختلال در عملکرد تجهیزات پزشکی الکترونیکی و بخش های ویژه و کنترل آلودگی صوتی در محیط بیمارستان، گوشی همراه خود را در حالت سکوت قرار دهید.

-        جهت آگاهی از هزینه برخی از عملهای جراحی و تعرفه های مربوط به هتلینگ و حق العلاج و پوشش های بیمه ای به واحد پذیرش و ترخیص مراجعه نمایید.

-           در زمان پذیرش دفترچه بیماران تحویل پذیرش می شود تا زمانی که بیمار توسط کارشناس بیمه تائید گردد.

-        در مورد بیمه های تکمیلی که نیاز به صدور معرفی نامه دارند پس از پذیرش بیمار، کپی برگ پذیرش به همراه بیمار تحویل داده می شود  تا اقدامات لازم جهت صدور معرفی نامه به عمل آید. بیمار در هنگام پذیرش اعلام می کند که تحت پوشش بیمه تکمیلی می باشد و نوع بیمه تکمیلی را نیز مشخص می کند.

-        در مورد بیماران بستری جهت سزارین و زایمان طبیعی پس از احراز هویت بیمار توسط پذیرش و کارشناس بیمه ، تعرفه های ایشان تائید می گردد. جهت اخذ گواهی ولادت شناسنامه و کارت ملی پدر و مادر نوزاد را به واحد پذیرش تحویل دهید.

-        بیمه های تکمیلی آتیه سازان، ایران ، میهن ، نوین، کوثر ، کمک رسان ، سرمد، آسیا، البرز، معلم ، بیمه دی و بانک صادرات و ملی بصورت آنلاین معرفی نامه صادر می کنند.در صورتیکه بیمه تکمیلی بیمار زیرمجموعه بیمه های تکمیلی آنلاین نباشد همراه بیمار توسط واحد پذیرش و ترخیص راهنمایی می گردد، کپی دفترچه و برگه پذیرش بیمار را جهت اخذ معرفی نامه به همراه بیمار تحویل می دهند. معرفی نامه پس از صدور توسط همراه بیمار به واحد پذیرش و ترخیص تحویل داده می شود.

-        هنگام ترخیص بیماران پس از انجام امور کامپیوتری مربوط به پرونده ، نام بیمار در مانیتور سالن به نمایش گذاشته می شود و بعد از مراجعه به واحد ترخیص صورتحساب تحویل همراه داده شده تا به صندوق مراجعه کرده و پس از تسویه حساب برگه خروج در سه نسخه تحویل بیمار می گردد. یک نسخه تحویل واحد ترخیص، یک نسخه تحویل نگهبان و یک نسخه تحویل پرستاربخش داده می شود.

-        بیمار می تواند در صورت نیاز به مدارک پزشکی مانند تست پاراکلینیک ، تصویربرداری و ... در شیف صبح روزهای اداری از ساعت 8 الی 12 به واحد مدارک پزشکی مراجعه نماید.